Preambuła

  • Celem niniejszych ogólnych warunków sprzedaży jest określenie zasad, w oparciu o które będzie realizowana na rzecz zamawiających, prowadzących działalność gospodarczą, sprzedaż i/lub dostawa Produktów oferowanych do sprzedaży przez PROJEKT – AUTOMATYKA I ELEKTROTECHNIKA SP. Z O.O. z siedzibą w Opolu (adres siedziby oraz adres do doręczeń: ul. Wspólna 3B, 45-837 Opole), wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem: 0000044843, REGON: 531596266, NIP: 7542625852; o kapitale zakładowym w wysokości 220.000,00 PLN; adres poczty elektronicznej: sales@projekt.com.pl; numer telefonu: +48 (0)77 451 54 50.
  • O ile nie postanowiono inaczej w treści OWS, postanowienia OWS mają bezpośrednie zastosowanie do Wycen, Ofert oraz Umów Sprzedaży i wiążą Strony w całości w poniższym zakresie.
  • Żadne ogólne warunki Klienta/Usługobiorcy lub inne warunki handlowe nie mogą być zastosowane dla relacji opartych na Wycenie, Ofercie i Umowie Sprzedaży, chyba że Sprzedawca/Usługodawca wyrazi odrębną pisemną zgodę. Celem uniknięcia wątpliwości, taka zgoda nie będzie wynikać z okoliczności, że Sprzedawca/Usługodawca nie ustosunkował się do otrzymanych od Klienta/Usługobiorcy takich dokumentów.
  • OWS stanowią integralną część Wyceny, Oferty i Umowy Sprzedaży. Jeżeli OWS nie zostały dołączone do Wyceny lub Oferty, to Klient/Usługobiorca jest związany z treścią OWS w brzmieniu obowiązującym w wersji opublikowanej na stronie internetowej: projekt.com.pl/OWS/ w dniu złożenia przez Sprzedawcę/Usługodawcę Wyceny lub Oferty.
  • Potwierdzenie przyjęcia przez Klienta/Usługobiorcę Oferty albo zawarcie w jakiejkolwiek formie Umowy Sprzedaży poprzedzone otrzymaniem przez Klienta/Usługobiorcę Wyceny oznacza, że Klient/Usługobiorca zaakceptował treść OWS. Jeżeli postanowienia OWS są w sprzeczności z treścią Wyceny lub Oferty, wówczas obowiązuje treść Wyceny lub Oferty.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    • OWS skierowane są wyłącznie do osób prowadzących działalność gospodarczą (przedsiębiorców) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców. OWS nie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej Umowę Sprzedaży bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    • Definicje:
      1. Fax – telefaks Sprzedawcy pod numerem +48 (0)77 451 54 50, za pośrednictwem którego Klient ma możliwość złożenia Zapytania ofertowego;
      2. Kanały Sprzedażowe – dostępne – w ramach OWS – kanały sprzedażowe, tj. Fax, Mail oraz zawarcie Umowy Sprzedaży osobiście w Punkcie Sprzedaży;
      3. Klient – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą za pośrednictwem Maila, Faxu lub osobiście w Punkcie Sprzedaży;
  • Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny;
  • Mail – adres poczty elektronicznej: sales@projekt.com.pl lub inny adres elektroniczny o domenie: @projekt.com.pl lub @24volt.pl, za pośrednictwem którego Klient ma możliwość złożenia Zapytania ofertowego;
  • Oferta – oferta Sprzedawcy, wedle postanowień Kodeksu cywilnego, złożona Klientowi przez Sprzedawcę, na warunkach opisanych w OWS;
  • OWS – niniejsze ogólne warunki sprzedaży;
  • Produkt – dostępna u Sprzedawcy rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą; Produkty są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych; w wyjątkowych przypadkach, jeśli jest to wyraźnie oznaczone w nazwie lub/i w opisie Produktu może on stanowić Produkt poserwisowy lub używany, każdy taki Produkt znajduje się w stanie nadającym się do dalszego użytkowania zgodnie z jego przeznaczeniem;
  • Punkt Sprzedaży – lokal, położony w Opolu, przy ul. Budowlanych 16, w którym Klient ma możliwość osobistego złożenia Zapytania ofertowego, otrzymania Wyceny, Oferty, zawarcia Umowy Sprzedaży i jej realizacji;
  • Sprzedawca, Usługodawca – PROJEKT – AUTOMATYKA I ELEKTROTECHNIKA SP. Z O.O. z siedzibą w Opolu (adres siedziby oraz adres do doręczeń: ul. Wspólna 3B, 45-837 Opole), wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem: 0000044843, REGON: 531596266, NIP: 7542625852; adres poczty elektronicznej: sales@projekt.com.pl; numer telefonu: +48 (0)77 451 54 50;
  • Strony – Sprzedawca i Klient zwani łącznie;
  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą w oparciu o OWS;
  • Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pomocą Maila lub Faxu, w oparciu o które składane jest Zapytanie ofertowe i/lub Wycena i/lub Oferta i/lub realizowana Umowa Sprzedaży;
  • Usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej;
  • Wycena – sporządzony przez Sprzedawcę dla Klienta szacowany koszt sprzedaży lub dostawy Produktów według cen z chwili sporządzenia, stanowiący zaproszenie do podjęcia negocjacji celem zawarcia Umowy Sprzedaży; Wycena nie stanowi Oferty;
  • Zapytanie ofertowe – zapytanie ofertowe złożone przez Klienta na Produkty.
  1. REALIZACJA USŁUG ELEKTRONICZNYCH
    • Korzystanie z Usługi Elektronicznej rozpoczyna się z chwilą przesłania przez Klienta Sprzedawcy na Fax lub Mail Zapytania ofertowego.
    • Złożenie Zapytania ofertowego następuje po przesłaniu na Fax lub Mail Zapytania ofertowego.
    • Usługa Elektroniczna świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zapytania ofertowego i/lub Wyceny i/lub Oferty i/lub zawarcia Umowy Sprzedaży.
    • Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) poprawnie skonfigurowana przeglądarka zgodnie ze standardami Microsoft Internet Explorer w wersji nie niższej niż 5.5 lub Opera w wersjach 7.x i wyższych lub Firefox w wersji 1.x., Chrome; (4) rozdzielczość ekranu minimum [800 x 600]; (5) komputer Usługobiorcy musi mieć włączoną opcję akceptacji „cookies”, aktywny interpretator JavaScript oraz zainstalowany flash plug-in.
    • Usługobiorca obowiązany jest do wykorzystywania Faxu i Maila w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wpisywania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
    • Tryb postępowania reklamacyjnego:
      • Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę (z uwzględnieniem pkt 6 OWS) Usługobiorca może składać:
        • pisemnie na adres siedziby Usługodawcy;
        • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@projekt.com.pl.
      • Opis reklamacji winien zawierać: (1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądanie Usługobiorcy oraz (3) dane kontaktowe składającego reklamację.
      • Usługodawca ustosunkuje się do otrzymanej od Usługobiorcy reklamacji i poinformuje go o sposobie rozpatrzenia reklamacji w szczególności w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres, z którego została wysłana reklamacja.
  1. ZAWIERANIE UMÓW SPRZEDAŻY
    • Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zapytania ofertowego za pomocą Faxu, Maila lub osobiście w Punkcie Sprzedaży. W treści Zapytania ofertowego niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych: firmy (nazwy) Klienta; NIP Klienta; adresu e-mailowego; numeru telefonu kontaktowego; rodzaj Produktu/ów; ilość Produktu/ów.
    • Po złożeniu Zapytania ofertowego, Klient jest informowany – za pośrednictwem tego Kanału Sprzedażowego, w ramach którego złożył Zapytanie ofertowe (chyba że Strony postanowią inaczej) – o cenie poszczególnych Produktów, podanej w złotych polskich lub Euro. Cena ta zawiera podatki. Klient wówczas informowany jest także o łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zapytania ofertowego, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia. Sprzedawca udziela powyższych informacji w formie Wyceny albo Oferty.
    • Sprzedawca w Ofercie każdorazowo wskazuje jej okres obowiązywania.
    • Z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę – w terminie obowiązywania Oferty, o którym mowa w pkt 3.3. powyżej – potwierdzenia przyjęcia przez Klienta Oferty (bez zmian), zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
    • Jeżeli w odpowiedzi na Zapytanie ofertowe Sprzedawca przedstawia Klientowi Wycenę, zawarcie Umowy Sprzedaży nie następuje w sposób wskazany w pkt. 3.4. powyżej. Do zawarcia Umowy Sprzedaży może dojść wyłącznie po ostatecznym ustaleniu przez Sprzedawcę i Klienta wszystkich istotnych elementów Umowy Sprzedaży i poprzez wyraźne potwierdzenie przez obie Strony zawarcia Umowy Sprzedaży (w szczególności poprzez zawarcie pisemnej Umowy Sprzedaży bądź złożenie przez Klienta zamówienia i potwierdzenie przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji). Warunki zawarte w Umowie Sprzedaży mogą odbiegać od warunków wynikających z Wyceny, która ma charakter szacunkowy. Wycena może ulec zmianie po jej przedstawieniu Klientowi, w szczególności w przypadku, gdy po sporządzeniu Wyceny nastąpi podwyższenie rynkowych cen Produktów lub wystąpią utrudnienia w dostępności Produktów.
    • Klient jest uprawniony do zmiany treści Umowy Sprzedaży, w tym do korekty rodzaju i ilości Produktów określonych w Zapytaniu ofertowym, wyłącznie za wyraźną zgodą Sprzedawcy.
      • Dokonanie zmiany treści Umowy Sprzedaży, o której mowa powyżej, następuje po uzgodnieniach dokonanych pomiędzy Stronami w drodze e-mailowej lub osobiście (co zostanie pisemnie potwierdzone).
      • Zmiana treści Umowy Sprzedaży, o której mowa powyżej, nie jest możliwa po wystawieniu faktury VAT lub przekazaniu Produktu/-ów do wysyłki.
    • Klient jest uprawniony do zawierania Umów Sprzedaży wyłącznie na potrzeby prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.
    • Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia (w całości lub w części) od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. Sprzedawca jest również uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży (w całości lub w części) w sytuacji, gdy producent danego Produktu odmówi realizacji Umowy Sprzedaży (w całości lub w części). Wówczas Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży (w całości lub w części) w ciągu 14 dni od dnia otrzymania informacji od producenta. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku także nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
    • W przypadku nieuiszczenia przez Klienta wymagalnych należności na rzecz Sprzedawcy, Sprzedawca jest uprawniony do:
    • zawieszenia: (i) sporządzania Wycen i Ofert, (ii) zawierania Umów Sprzedaży lub (iii) realizacji Umów Sprzedaży do czasu zapłaty przez Klienta tych należności w pełnej wysokości wraz z odsetkami lub odstąpienia od jakiejkolwiek Umowy Sprzedaży (w całości lub w części) w terminie do 60 dni od dnia wymagalności należności.
    • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny, wskazanej w Umowie Sprzedaży, w sytuacji, gdy producent danego Produktu zmieni – w trakcie realizacji Umowy Sprzedaży – cenę katalogową tego Produktu, o czym Sprzedawca zawiadomi Klienta za pośrednictwem tego Kanału Sprzedażowego, w oparciu o który została zawarta Umowa Sprzedaży lub za pośrednictwem e-maila, wskazanego przez Klienta w Zapytaniu ofertowym. Z chwilą poinformowania o powyższym Klienta, Klienta wiąże nowa cena za zamówiony Produkt.
    • Wycena przedstawiona Klientowi przez Sprzedawcę nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do podjęcia negocjacji w celu zawarcia umowy.
    • Wycena ma charakter szacunkowy i jest dokonywana w celu oszacowania przez klienta kosztów ewentualnego zamówienia.
    • Realizacja przedmiotu wyceny może się rozpocząć wyłącznie po zawarciu pisemnej umowy lub zamówienia, zawierającej istotne elementy tej umowy.
    • PROJEKT dochowuje najwyższej staranności przy sporządzaniu wycen. Mimo to, ze względu na nadzwyczajną sytuację na rynku surowców i komponentów, wynikającą z pandemii COVID-19, ceny surowców i komponentów mogą ulec zmianie w krótkim czasie, wpływając na niniejszą wycenę. W przypadku podwyższenia cen jakichkolwiek surowców lub komponentów niezbędnych do wykonania przedmiotu niniejszej wyceny o co najmniej 5 %, niniejsza wycena ulegnie odpowiedniej rekalkulacji, stosownie do zmiany cen zakupu takich surowców lub komponentów. Dotyczy to również wynagrodzenia należnego PROJEKT, jeżeli dojdzie do takiej zmiany cen po zawarciu umowy opartej o wycenę.
    • Ze względu na globalne trudności w zaopatrzeniu i zaburzone łańcuchy dostaw, wszelkie ustalone terminy dostaw i/lub realizacji zamówienia odnoszące się do niniejszej wyceny nie są terminami wiążącymi ale orientacyjnymi. Dokładamy największych starań, aby rzetelnie informować naszych klientów o prognozowanym czasie dostawy, jednak PROJEKT Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za zmianę lub niedotrzymanie terminu dostaw. Podany termin realizacji nie może być podstawą do jakichkolwiek roszczeń finansowych lub innych związanych z realizacją zamówienia.
  2. PŁATNOŚCI
    • Płatność w ramach Umowy Sprzedaży odbywa się przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, wskazany w Wycenie bądź Ofercie lub gotówką do rąk przewoźnika przed wydaniem Produktu Klientowi (płatność „za pobraniem”). W przypadku realizacji Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Punktu Sprzedaży, płatność następuje w Punkcie Sprzedaży gotówką lub kartą płatniczą (chyba że Sprzedawca postanowi inaczej).
    • W przypadku niektórych rodzajów asortymentu, a w szczególności wielkogabarytowych, o dużym ciężarze, wykonywanych na indywidualne zamówienie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności poprzez wyłączenie możliwości płatności „za pobraniem”.
    • Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
    • Umowy Sprzedaży o wartości powyżej 500,00 PLN (słownie: pięćset złotych) netto oraz Umowy Sprzedaży z miejscem dostawy poza obszarem Polski będą realizowane przez Sprzedawcę wyłącznie po dokonaniu przedpłaty w całości.
    • W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, Klient jest obowiązany do dokonania płatności w dniu zawarcia Umowy Sprzedaży.
    • W przypadku płatności „za pobraniem” przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
    • Sprzedawca jest uprawniony do zaliczenia zapłaconych przez Klienta należności na poczet długu najdawniej wymagalnego (niezależnie od podstawy prawnej tego długu) z uwzględnieniem należności ubocznych, wynikających z tego długu.
  3. DOSTAWA
    • Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w Wycenie lub Ofercie.
    • Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu: (1) przesyłka kurierska, (2) przesyłka kurierska pobraniowa.
      • Klient ma prawo także odebrać Produkt osobiście w Punkcie Sprzedaży, w godzinach od 7:30 do 15:30.
      • Produkt może zostać wydany również Klientowi, za zgodą Sprzedawcy, w miejscu wskazanym przez Klienta przez przedstawiciela handlowego (lub innego pracownika lub współpracownika) Sprzedawcy.
    • Przesyłka dostarczona jest zgodnie z terminem podanym w Wycenie lub Ofercie. Jest to orientacyjny czas dostawy, na który składają się w szczególności: kompletowanie Produktu, forma płatności, wystawienie dokumentu sprzedaży. Na czas dostawy mają również wpływ, w szczególności: miejsce dostawy oraz wybrany przez Klienta sposób dostawy.
    • Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
      • w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy – od dnia uznania konta rozliczeniowego Sprzedawcy;
      • w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności „za pobraniem” – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
    • Z chwilą osobistego wydania przez Sprzedawcę Klientowi Produktu w Punkcie Sprzedaży (lub przez osoby, o których mowa w pkt. 5.2.2. powyżej), przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu, z uwzględnieniem pkt 6.2. i pkt 6.3. poniżej.
    • Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
    • W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
    • Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta zostaje wyłączona, z uwzględnieniem pkt 6.5. poniżej.
    • Klient zobowiązany jest w terminie do 5 dni od dnia dostawy / wydania Produktów, zawiadomić Sprzedawcę o ewentualnej niezgodności w zakresie ilości dostarczonych / wydanych Produktów na następujący adres mailowy: reklamacje@projekt.com.pl. Po upływie tego terminu, Strony uznają, że Klient otrzymał Produkty w uzgodnionych ilościach. Po uzyskaniu przez Sprzedawcę zawiadomienia, o którym mowa w zd. pierwszym, Sprzedawca poinformuje Klienta o sposobie rozpatrzenia tego zgłoszenia.
    • Ewentualne różnice w wyglądzie (wizualizacji) Produktów na fotografiach (obrazkach, grafikach, itp.) umieszczonych na stronach internetowych, prospektach informacyjnych itp., a ich rzeczywistym wyglądem, nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń Klienta wobec Sprzedawcy.
    • Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych). Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za winę umyślną i rażące niedbalstwo i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta.
  2. GWARANCJA
    • Wszystkie Produkty posiadają gwarancję producenta, chyba że przy opisie danego Produktu w Wycenie lub Ofercie wskazano inaczej. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji określone są w dokumencie gwarancji, wystawionej przez gwaranta.
    • Sprzedawca nie udziela gwarancji na Produkty.
    • Jeżeli wraz z Produktem i/lub fakturą VAT nie została dostarczona (wydana) karta gwarancyjna producenta uważa się, że producent nie wystawił na ten produkt karty gwarancyjnej.
    • W przypadku, gdy Wycena lub Oferta obejmuje – obok Produktu – inne elementy, niewchodzące w zakres definicji Produktu w rozumieniu pkt 1.2.8. OWS (np. świadczenie usług, wykonanie aplikacji, itp.), wówczas w Wycenie lub Ofercie Sprzedawca może udzielić gwarancji na ww. pozostałe elementy na zasadach opisanych w Wycenie lub Ofercie.
  3. DANE OSOBOWE
    • Administratorem danych osobowych Klienta/Usługobiorcy lub osoby działającej na rzecz Klienta/Usługobiorcy jest Sprzedawca/Usługodawca.
    • Dane osobowe Klienta/Usługobiorcy lub osoby działającej na rzecz Klienta/Usługobiorcy są lub mogą być przetwarzane:
  • w celu wykonania Umowy Sprzedaży, w tym umożliwienia świadczenia Usług Elektronicznych, a także w celu podjęcia działań zmierzających do zawarcia Umowy Sprzedaży [art. 6 ust. 1 lit. b) RODO], a jeżeli osoba, której dane dotyczą, nie jest Klientem/Usługobiorcą, lecz działa w imieniu Klienta/Usługobiorcy – dane osobowe takiej osoby są przetwarzane dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, realizowanych przez Sprzedawcę/Usługodawcę, tj. wykonania Umowy Sprzedaży z Klientem/Usługobiorcą, w imieniu którego działa osoba, której dane dotyczą, a także w celu podjęcia działań zmierzających do zawarcia Umowy Sprzedaży [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO],
  • w celu obsługi reklamacji, jeżeli Klient/Usługobiorca złoży reklamację w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży [art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO],
  • w celu kontaktowania się z Klientem/Usługobiorcą lub osobą działającą w imieniu Klienta/Usługobiorcy w związku z ww. celami lub w razie istnienia prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy/Usługodawcy, z którego realizacją powiązana jest konieczność kontaktu z Klientem/Usługobiorcą lub osobą działającą w imieniu Klienta/Usługobiorcy [art. 6 ust. 1 lit. b) lub f) RODO],
  • dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, realizowanych przez Sprzedawcę/Usługodawcę, w tym dla celów archiwizacyjnych, w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub w celu marketingu bezpośredniego usług własnych Sprzedawcy/Usługodawcy, a także w celu obsługi płatności [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO],
  • w celu przesyłania poprzez e-mail informacji o promocjach i nowościach pojawiających się u Sprzedawcy/Usługodawcy, jeżeli Klient/Usługobiorca lub osoba działająca w imieniu Klienta/Usługobiorcy wyrazili na to zgodę [art. 6 ust. 1 lit. a) RODO].
    • Ponadto przepisy prawa mogą wymagać od Sprzedawcy/Usługodawcy przetwarzania danych osobowych Klienta/Usługobiorcy, np. dla celów rachunkowych i podatkowych.
    • Poza przypadkami, w których podanie danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa, podanie danych osobowych jest dobrowolne.
    • Podanie następujących danych osobowych Klienta/Usługobiorcy jest umownym wymogiem skutecznego złożenia Zapytania ofertowego: firma (nazwa); NIP; adres e-mailowy; numer telefonu kontaktowego. Niepodanie tych danych uniemożliwi złożenie Zapytania ofertowego i otrzymanie przez Klienta/Usługobiorcę Wyceny lub Oferty.
    • W celu wystawienia przez Sprzedawcę/Usługodawcę faktury niezbędne jest podanie danych osobowych Klienta/Usługobiorcy wskazanych w art. 106e ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, takich jak: imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy, numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku. Niepodanie tych danych uniemożliwia wystawienie prawidłowej faktury.
    • Sprzedawca/Usługodawca powierza wykonywanie niektórych usług swoim usługodawcom (dalej: Odbiorcom Danych). Z tego względu może nastąpić ujawnienie Odbiorcom Danych danych osobowych Klienta/Usługobiorcy lub osoby działającej w imieniu Klienta/Usługobiorcy w niezbędnym dla danej usługi zakresie. Dotyczy to podmiotów świadczących na rzecz Sprzedawcy/Usługodawcy usługi kurierskie, informatyczne, hostingowe, prawne lub księgowe. Dane mogą zostać również ujawnione podmiotom zapewniającym usługi płatnicze (w tym bankowe).
    • Okres przechowywania danych osobowych jest uzależniony od celu przetwarzania. Jeżeli dane osobowe są przetwarzane w związku z realizacją umowy, dane te będą przechowywane przez okres obowiązywania (realizacji) umowy ze Sprzedawcą/Usługodawcą, a także do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z tej umowy, nie dłużej jednak niż przez 10 lat, chyba że wystąpi inna podstawa przetwarzania.
    • Dane osobowe mogą być przechowywane w celach archiwizacyjnych (w tym dla spełnienia obowiązku rozliczalności), nie dłużej jednak niż przez 10 lat, chyba że wystąpi inna podstawa przetwarzania. Przepisy prawa mogą obligować Sprzedawcę/Usługodawcę do przechowywania danych osobowych przez określony czas, np. w celach rachunkowych.
    • Dane osobowe przetwarzane w oparciu o zgodę będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody, a po jej cofnięciu – do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dane osobowe przetwarzane dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy/Usługodawcy, będą przetwarzane przez czas istnienia tych prawnie uzasadnionych interesów, chyba że wcześniej osoba, której danej dotyczą wniesie sprzeciw wobec takiego przetwarzania. Jeżeli sprzeciw będzie dotyczył marketingu bezpośredniego, Sprzedawca/Usługodawca zaprzestanie takiego przetwarzania.
    • Klientowi/Usługobiorcy lub osobie działającej w imieniu Klienta/Usługobiorcy przysługuje prawo żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych do innego administratora.
    • Udzielone zgody można cofnąć w dowolnym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    • Ponadto Klientowi/Usługobiorcy lub osobie działającej w imieniu Klienta/Usługobiorcy przysługuje prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. przetwarzania niezbędnego do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, realizowanych przez Sprzedawcę/Usługodawcę.
    • Klient/Usługobiorca lub osoba działająca w imieniu Klienta/Usługobiorcy mają prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego.
    • Powyższe uprawnienia można zrealizować, zgłaszając je na podany wyżej adres siedziby Sprzedawcy/Usługodawcy lub poprzez e-mail na adres: rodo@projekt.com.pl.
    • Sprzedawca/Usługodawca ponadto informuje, że Klientowi/Usługobiorcy lub osobie działającej w imieniu Klienta/Usługobiorcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    • Umowy Sprzedaży zawierane są w języku polskim.
    • W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień OWS jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nie ma to wpływu na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień OWS. W takim przypadku Strony są zobowiązane zastąpić nieskuteczne lub nieważne zapisy OWS postanowieniami, które w swej treści najbardziej będą odpowiadać zamierzonym celom OWS.
    • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany OWS. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone Wyceny i Oferty oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
    • W sprawach nieuregulowanych OWS zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
    • Do Umów Sprzedaży nie stosuje się postanowień Konwencji Narodów Zjednoczonych z dnia 11 kwietnia 1980 r. o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.
    • Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą, w braku ich polubownego rozwiązania, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
    • OWS obowiązuje dla Wycen i Ofert złożonych od dnia 20.05.2021 r.
    • Żadne ogólne warunki (np. sprzedaży, dostawy, zakupu) klienta lub inne warunki handlowe nie mogą być zastosowane dla relacji opartych na Wycenie przedstawionej przez PROJEKT Klientowi, chyba że Projekt – Automatyka i Elektrotechnika sp. z o.o. wyrazi odrębną, wyraźną, pisemną zgodę na zastosowanie precyzyjnie wskazanych ogólnych warunków klienta do relacji opartych na niniejszej wycenie. Celem uniknięcia wątpliwości, taka zgoda nie będzie wynikać z okoliczności, że Projekt – Automatyka i Elektrotechnika sp. z o.o. nie ustosunkowała się do otrzymanych od klienta takich dokumentów lub że zaakceptowała je na potrzeby realizacji innego zlecenia (w tym oferty) w ramach wcześniejszej współpracy z klientem. W każdym przypadku wycena ma pierwszeństwo przed postanowieniami takich ogólnych warunków klienta.

 

„OWS sporządzono w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej. W razie wątpliwości interpretacyjnych, obowiązuje polska wersja językowa OWS.”