Preambuła
-
Celem niniejszych ogólnych warunków sprzedaży jest określenie zasad, w oparciu o które będzie realizowana na rzecz zamawiających, prowadzących działalność gospodarczą, sprzedaż i/lub dostawa Produktów oferowanych do sprzedaży przez
PROJEKT – AUTOMATYKA I ELEKTROTECHNIKA SP. Z O.O. z siedzibą w Opolu (adres siedziby oraz adres do doręczeń: ul. Wspólna 3B, 45-837 Opole), wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem: 0000044843, REGON: 531596266, NIP: 7542625852; o kapitale zakładowym w wysokości 220.000,00 PLN; adres poczty elektronicznej:
sales@projekt.com.pl; numer telefonu: +48 (0)77 451 54 50. - O ile nie postanowiono inaczej w treści OWS, postanowienia OWS mają bezpośrednie zastosowanie do Wycen, Ofert oraz Umów Sprzedaży i wiążą Strony w całości w poniższym zakresie.
- Żadne ogólne warunki Klienta/Usługobiorcy lub inne warunki handlowe nie mogą być zastosowane dla relacji opartych na Wycenie, Ofercie i Umowie Sprzedaży, chyba że Sprzedawca/Usługodawca wyrazi odrębną pisemną zgodę. Celem uniknięcia wątpliwości, taka zgoda nie będzie wynikać z okoliczności, że Sprzedawca/Usługodawca nie ustosunkował się do otrzymanych od Klienta/Usługobiorcy takich dokumentów.
-
OWS stanowią integralną część Wyceny, Oferty i Umowy Sprzedaży. Jeżeli OWS nie zostały dołączone do Wyceny lub Oferty, to Klient/Usługobiorca jest związany z treścią OWS w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Wyceny lub Oferty, opublikowanej na stronie internetowej:
https://projekt.com.pl/ows/. - Potwierdzenie przyjęcia przez Klienta/Usługobiorcę Oferty albo zawarcie w jakiejkolwiek formie Umowy Sprzedaży poprzedzone otrzymaniem przez Klienta/Usługobiorcę Wyceny oznacza, że Klient/Usługobiorca zaakceptował treść OWS. Jeżeli postanowienia OWS są w sprzeczności z treścią Wyceny lub Oferty, wówczas obowiązuje treść Wyceny lub Oferty.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 1.1.OWS skierowane są wyłącznie do osób prowadzących działalność gospodarczą (przedsiębiorców) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców. OWS nie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej Umowę Sprzedaży bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
1.2. Definicje:
- 1.2.1.Kanały Sprzedażowe – dostępne w ramach OWS kanały sprzedażowe, tj. Mail oraz zawarcie Umowy Sprzedaży osobiście w Punkcie Sprzedaży.
-
1.2.2. Klient –
- (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
- (2) osoba prawna;
- (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą za pośrednictwem Maila lub osobiście w Punkcie Sprzedaży.
- 1.2.3. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
-
1.2.4. Mail – adres poczty elektronicznej:
sales@projekt.com.pl lub inny adres elektroniczny o domenie @projekt.com.pl lub @el-city.pl lub @24volt.pl, za pośrednictwem którego Klient ma możliwość złożenia Zapytania ofertowego. - 1.2.5. Oferta – oferta Sprzedawcy, wedle postanowień Kodeksu cywilnego, złożona Klientowi przez Sprzedawcę, na warunkach opisanych w OWS.
- 1.2.6. OWS – niniejsze ogólne warunki sprzedaży.
- 1.2.7. Produkt – dostępna u Sprzedawcy rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą; Produkty są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych; jeśli jest to wyraźnie oznaczone w nazwie lub/i w opisie Produktu, może on stanowić Produkt z rynku wtórnego.
-
1.2.8. Produkt z rynku wtórnego – Leżak magazynowy, albo Produkt regenerowany albo Produkt używany:
- 1.2.8.1. Leżak magazynowy – wycofany z aktualnej oferty producenta Produkt z rynku wtórnego, który nie był używany, ale może nie być objęty gwarancją producenta, a także może nie posiadać oryginalnego opakowania.
- 1.2.8.2. Produkt regenerowany – Produkt z rynku wtórnego, który był używany i został poddany odnowieniu w celu przywrócenia mu sprawności zbliżonej do Produktu nowego.
- 1.2.8.3. Produkt używany – Produkt z rynku wtórnego, który był używany i nie został poddany odnowieniu, w związku z czym jego pełny stan nie jest znany.
- 1.2.9. Punkt Sprzedaży – lokal Sprzedawcy położony w Opolu, przy ul. Budowlanych 16, w którym Klient ma możliwość osobistego złożenia Zapytania ofertowego, otrzymania Wyceny, Oferty, zawarcia Umowy Sprzedaży i jej realizacji.
-
1.2.10. Sprzedawca, Usługodawca – PROJEKT – AUTOMATYKA I ELEKTROTECHNIKA SP. Z O.O. z siedzibą w Opolu (adres siedziby oraz adres do doręczeń: ul. Wspólna 3B, 45-837 Opole), wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem: 0000044843, REGON: 531596266, NIP: 7542625852; adres poczty elektronicznej:
sales@projekt.com.pl; numer telefonu: +48 (0)77 451 54 50. - 1.2.11. Strony – Sprzedawca i Klient zwani łącznie.
- 1.2.12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą w oparciu o OWS.
- 1.2.13. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pomocą Maila, w oparciu o które składane jest Zapytanie ofertowe i/lub Wycena i/lub Oferta i/lub realizowana Umowa Sprzedaży.
-
1.2.14. Usługobiorca –
- (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
- (2) osoba prawna;
- (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- 1.2.15. Wycena – sporządzony przez Sprzedawcę dla Klienta szacowany koszt sprzedaży lub dostawy Produktów według cen z chwili sporządzenia, stanowiący zaproszenie do podjęcia negocjacji celem zawarcia Umowy Sprzedaży; Wycena nie stanowi Oferty.
- 1.2.16. Zapytanie ofertowe – zapytanie ofertowe złożone przez Klienta na Produkty.
2. REALIZACJA USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- 2.1. Korzystanie z Usługi Elektronicznej rozpoczyna się z chwilą przesłania przez Klienta Sprzedawcy na Mail Zapytania ofertowego.
- 2.2. Złożenie Zapytania ofertowego następuje po przesłaniu na Mail Zapytania ofertowego.
- 2.3. Usługa Elektroniczna świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zapytania ofertowego i/lub Wyceny i/lub Oferty i/lub zawarcia Umowy Sprzedaży.
-
2.4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
- (2) dostęp do poczty elektronicznej;
- (3) poprawnie skonfigurowana przeglądarka zgodnie ze standardami Microsoft Internet Explorer w wersji nie niższej niż 5.5 lub Opera w wersjach 7.x i wyższych lub Firefox w wersji 1.x, Chrome;
- (4) rozdzielczość ekranu minimum [800 x 600];
- (5) komputer Usługobiorcy musi mieć włączoną opcję akceptacji „cookies”, aktywny interpretator JavaScript oraz zainstalowany flash plug-in.
- 2.5. Usługobiorca obowiązany jest do wykorzystywania Maila w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wpisywania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
-
2.6. Tryb postępowania reklamacyjnego:
-
2.6.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę (z uwzględnieniem pkt 6 OWS) Usługobiorca może składać:
- 2.6.1.1. pisemnie na adres siedziby Usługodawcy;
- 2.6.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
reklamacje@projekt.com.pl.
-
2.6.2. Opis reklamacji winien zawierać:
- (1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości;
- (2) żądanie Usługobiorcy;
- (3) dane kontaktowe składającego reklamację.
- 2.6.3. Usługodawca ustosunkuje się do otrzymanej od Usługobiorcy reklamacji i poinformuje go o sposobie rozpatrzenia reklamacji w szczególności w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres, z którego została wysłana reklamacja.
-
2.6.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę (z uwzględnieniem pkt 6 OWS) Usługobiorca może składać:
3. ZAWIERANIE UMÓW SPRZEDAŻY
-
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zapytania ofertowego za pomocą Maila lub osobiście w Punkcie Sprzedaży. W treści Zapytania ofertowego niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych:
- firmy (nazwy) Klienta;
- NIP Klienta;
- adresu e-mailowego;
- numeru telefonu kontaktowego;
- rodzaj Produktu/ów;
- ilość Produktu/ów.
- 3.2. Po złożeniu Zapytania ofertowego, Klient jest informowany – za pośrednictwem tego Kanału Sprzedażowego, w ramach którego złożył Zapytanie ofertowe (chyba że Strony postanowią inaczej) – o cenie poszczególnych Produktów, podanej w złotych polskich lub Euro. Cena ta zawiera podatki. Klient wówczas informowany jest także o łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zapytania ofertowego, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia. Sprzedawca udziela powyższych informacji w formie Wyceny.
- 3.3. Sprzedawca w Wycenie każdorazowo wskazuje jej okres obowiązywania.
- 3.4. Z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę – w terminie obowiązywania Wyceny, o którym mowa w pkt 3.3. powyżej – potwierdzenia przyjęcia przez Klienta Wyceny (bez zmian), zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- 3.5. Jeżeli w odpowiedzi na Zapytanie ofertowe Sprzedawca przedstawia Klientowi Wycenę, zawarcie Umowy Sprzedaży nie następuje w sposób wskazany w pkt. 3.4. powyżej. Do zawarcia Umowy Sprzedaży może dojść wyłącznie po ostatecznym ustaleniu przez Sprzedawcę i Klienta wszystkich istotnych elementów Umowy Sprzedaży i poprzez wyraźne potwierdzenie przez obie Strony zawarcia Umowy Sprzedaży (w szczególności poprzez zawarcie pisemnej Umowy Sprzedaży bądź złożenie przez Klienta zamówienia i potwierdzenie przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji). Warunki zawarte w Umowie Sprzedaży mogą odbiegać od warunków wynikających z Wyceny, która ma charakter szacunkowy. Wycena może ulec zmianie po jej przedstawieniu Klientowi, w szczególności w przypadku, gdy po sporządzeniu Wyceny nastąpi podwyższenie rynkowych cen Produktów lub wystąpią utrudnienia w dostępności Produktów.
-
3.6. Klient jest uprawniony do zmiany treści Umowy Sprzedaży, w tym do korekty rodzaju i ilości Produktów określonych w Zapytaniu ofertowym, wyłącznie za wyraźną zgodą Sprzedawcy.
- 3.6.1. Dokonanie zmiany treści Umowy Sprzedaży, o której mowa powyżej, następuje po uzgodnieniach dokonanych pomiędzy Stronami w drodze e-mailowej lub osobiście (co zostanie pisemnie potwierdzone).
- 3.6.2. Zmiana treści Umowy Sprzedaży, o której mowa powyżej, nie jest możliwa po wystawieniu faktury VAT lub przekazaniu Produktu/-ów do wysyłki.
- 3.7. Klient jest uprawniony do zawierania Umów Sprzedaży wyłącznie na potrzeby prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.
- 3.8. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia (w całości lub w części) od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. Sprzedawca jest również uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży (w całości lub w części) w sytuacji, gdy producent danego Produktu odmówi realizacji Umowy Sprzedaży (w całości lub w części). Wówczas Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży (w całości lub w części) w ciągu 14 dni od dnia otrzymania informacji od producenta. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku także nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
-
3.9. W przypadku nieuiszczenia przez Klienta wymagalnych należności na rzecz Sprzedawcy, Sprzedawca jest uprawniony do:
- zawieszenia: (i) sporządzania Wycen i Ofert, (ii) zawierania Umów Sprzedaży lub (iii) realizacji Umów Sprzedaży do czasu zapłaty przez Klienta tych należności w pełnej wysokości wraz z odsetkami;
- odstąpienia od jakiejkolwiek Umowy Sprzedaży (w całości lub w części) w terminie do 60 dni od dnia wymagalności należności.
- 3.10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny, wskazanej w Umowie Sprzedaży, w sytuacji, gdy producent danego Produktu zmieni – w trakcie realizacji Umowy Sprzedaży – cenę katalogową tego Produktu, o czym Sprzedawca zawiadomi Klienta za pośrednictwem tego Kanału Sprzedażowego, w oparciu o który została zawarta Umowa Sprzedaży lub za pośrednictwem e-maila, wskazanego przez Klienta w Zapytaniu ofertowym. Z chwilą poinformowania o powyższym Klienta, Klienta wiąże nowa cena za zamówiony Produkt.
- 3.11. Wycena przedstawiona Klientowi przez Sprzedawcę nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do podjęcia negocjacji w celu zawarcia umowy.
- 3.12. Wycena ma charakter szacunkowy i jest dokonywana w celu oszacowania przez klienta kosztów ewentualnego zamówienia.
- 3.13. Realizacja przedmiotu wyceny może się rozpocząć wyłącznie po zawarciu pisemnej umowy lub zamówienia, zawierającej istotne elementy tej umowy.
4. PŁATNOŚCI
- 4.1. Płatność w ramach Umowy Sprzedaży odbywa się przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, wskazany w Wycenie bądź Ofercie lub gotówką do rąk przewoźnika przed wydaniem Produktu Klientowi (płatność „za pobraniem”). W przypadku realizacji Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Punktu Sprzedaży, płatność następuje w Punkcie Sprzedaży gotówką lub kartą płatniczą (chyba że Sprzedawca postanowi inaczej).
- 4.2. W przypadku niektórych rodzajów asortymentu, a w szczególności wielkogabarytowych, o dużym ciężarze, wykonywanych na indywidualne zamówienie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności poprzez wyłączenie możliwości płatności „za pobraniem”.
- 4.3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
- 4.4. Umowy Sprzedaży o wartości powyżej 500,00 PLN (słownie: pięćset złotych) netto oraz Umowy Sprzedaży z miejscem dostawy poza obszarem Polski będą realizowane przez Sprzedawcę wyłącznie po dokonaniu przedpłaty w całości, chyba, że strony pisemnie ustalą inaczej.
- 4.5. W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, Klient jest obowiązany do dokonania płatności zgodnie z terminem podanym na fakturze / Umowie Sprzedaży.
- 4.6. W przypadku płatności „za pobraniem” przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- 4.7. Sprzedawca jest uprawniony do zaliczenia zapłaconych przez Klienta należności na poczet długu najdawniej wymagalnego (niezależnie od podstawy prawnej tego długu) z uwzględnieniem należności ubocznych, wynikających z tego długu.
5. DOSTAWA
- 5.1. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w Wycenie lub Ofercie.
-
5.2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
- przesyłka kurierska,
- przesyłka kurierska pobraniowa.
Uwagi:
- 5.2.1. Klient ma prawo także odebrać Produkt osobiście w Punkcie Sprzedaży, w godzinach od 7:30 do 15:30.
- 5.2.2. Produkt może zostać wydany również Klientowi, za zgodą Sprzedawcy, w miejscu wskazanym przez Klienta przez przedstawiciela handlowego (lub innego pracownika lub współpracownika) Sprzedawcy.
- 5.3. Przesyłka dostarczona jest zgodnie z terminem podanym w Wycenie lub Ofercie. Jest to orientacyjny czas dostawy, na który składają się w szczególności: kompletowanie Produktu, forma płatności, wystawienie dokumentu sprzedaży. Na czas dostawy mają również wpływ, w szczególności: miejsce dostawy oraz wybrany przez Klienta sposób dostawy. Z tytułu przekroczenia czasu realizacji Zamówienia Klientowi nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze, w tym Sprzedający nie odpowiada za opóźnienie w dostawie spowodowane nieterminową lub nieprawidłową dostawą realizowaną przez dostawców Sprzedającego.
- 5.4. Sprzedający jest uprawniony do realizacji częściowych dostaw, jeśli w Ofercie wyraźnie nie wskazano na wymóg jednorazowej realizacji w całości.
-
5.5. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- 5.5.1. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy – od dnia uznania konta rozliczeniowego Sprzedawcy;
- 5.5.2. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności „za pobraniem” – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- 5.6. W przypadku zmiany terminu dostarczenia albo odbioru Produktu na prośbę Klienta lub w przypadku naruszenia przez Klienta w sposób zawiniony obowiązków współdziałania przy odbiorze Produktu skutkującego niemożliwością jego dostarczenia, ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Klienta w pierwotnie ustalonym terminie, odpowiednio: dostarczenia albo odbioru Produktu, zaś Produkt zostanie przechowany przez Sprzedającego lub wybrany przez niego podmiot na koszt i ryzyko Klienta. W takiej sytuacji, Umowę sprzedaży uznaje się za zrealizowaną, a na Kliencie ciąży obowiązek uiszczenia umówionej ceny zgodnie z Umową sprzedaży. Obowiązkiem Sprzedającego jest udostępnienie Klientowi dokumentów umożliwiających odebranie Produktu, przy czym Sprzedający może wstrzymać się z wydaniem ww. dokumentów do czasu pełnej zapłaty za Produkt. Sprzedający uprawniony jest do żądania naprawienia powstałej w związku z tym szkody.
- 5.7. Klient zobowiązany jest odebrać zamówiony Produkt, nawet jeśli wykazuje nieistotne, niezakłócające funkcjonowania Produktu wady. Powyższe dotyczy w szczególności Produktu wykonanego lub sprowadzonego do kraju Europejskiego Obszaru Gospodarczego na specjalne zamówienie Klienta.
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- 6.1. Z chwilą osobistego wydania przez Sprzedawcę Klientowi Produktu w Punkcie Sprzedaży (lub przez osoby, o których mowa w pkt. 5.2.2. powyżej), przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu, z uwzględnieniem pkt 6.2. i pkt 6.3. poniżej.
- 6.2. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- 6.3. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- 6.4. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta zostaje wyłączona, z uwzględnieniem pkt 6.5. poniżej.
- 6.5. Klient zobowiązany jest w terminie do 5 dni od dnia dostawy / wydania Produktów, zawiadomić Sprzedawcę o ewentualnej niezgodności w zakresie ilości dostarczonych / wydanych Produktów na następujący adres mailowy: reklamacje@projekt.com.pl. Po upływie tego terminu, Strony uznają, że Klient otrzymał Produkty w uzgodnionych ilościach. Po uzyskaniu przez Sprzedawcę zawiadomienia, o którym mowa w zd. pierwszym, Sprzedawca poinformuje Klienta o sposobie rozpatrzenia tego zgłoszenia.
- 6.6. Ewentualne różnice w wyglądzie (wizualizacji) Produktów na fotografiach (obrazkach, grafikach, itp.) umieszczonych na stronach internetowych, prospektach informacyjnych itp., a ich rzeczywistym wyglądem, nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń Klienta wobec Sprzedawcy.
- 6.7. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych). Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za winę umyślną i rażące niedbalstwo i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta.
7. GWARANCJA
- 7.1. Sprzedawca nie udziela gwarancji na Produkty. Gwarancji mogą udzielić producenci Produktów lub ich autoryzowani przedstawiciele na terenie Polski. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji określone są w dokumencie gwarancji, wystawionej przez gwaranta.
- 7.2. Zasady gwarancji producenta Produktów lub ich autoryzowanych przedstawicieli na terenie Polski nie są jednakowe dla wszystkich Produktów objętych asortymentem Sprzedawcy.
- 7.3. Na Produkty z rynku wtórnego Sprzedawca udziela 12-miesięcznej gwarancji, chyba że w Ofercie lub Wycenie wskazano inaczej.
- 7.4. Jeżeli Sprzedawca wyraźnie nie zagwarantował Klientowi inaczej w Ofercie lub Wycenie, Produkty z rynku wtórnego są sprzedawane w stanie takim, w jakim są („as is”), co oznacza w szczególności, że:
- 7.4.1. Produkty z rynku wtórnego mogą mieć starsze kody dat lub być starszą serią niż ta dostępna bezpośrednio u producenta Produktów lub ich autoryzowanych przedstawicieli.
- 7.4.2. Data produkcji Produktu z rynku wtórnego może nie być znana.
- 7.4.3. Sprzedawca nie gwarantuje żadnych cech Produktu z rynku wtórnego poza wskazanymi w Ofercie lub Wycenie.
- 7.4.4. Sprzedawca nie gwarantuje w żaden sposób, że Produkty z rynku wtórnego będą miały zainstalowane oprogramowanie układowe, ani jego zgodności z konkretnymi wymaganiami aplikacji.
- 7.4.5. Sprzedawca nie gwarantuje zdolności lub prawa Klienta do pobierania lub uzyskiwania w inny sposób oprogramowania układowego dla Produktu z rynku wtórnego od producenta Produktu z rynku wtórnego, jego dystrybutorów lub z jakiegokolwiek innego źródła. Sprzedawca nie składa również żadnych oświadczeń co do prawa Klienta do zainstalowania takiego oprogramowania.
- 7.4.6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wykonanie ani naprawę Produktu z rynku wtórnego, a także nie składa zapewnień o objęciu tych Produktów gwarancją ich producenta.
- 7.4.7. Sprzedawca nie gwarantuje, że Produkty z rynku wtórnego oraz ich oprogramowanie spełnią wymagania Klienta lub że korzystanie z Produktów oraz ich oprogramowania będzie nieprzerwane, bezpieczne lub wolne od błędów. Sprzedawca nie oświadcza ani nie gwarantuje, że Produkty z rynku wtórnego oraz ich oprogramowanie lub usługi będą bezpieczne lub wolne od luk, uszkodzeń, wirusów, zakłóceń, przypadków hakowania lub innych zagrożeń związanych z bezpieczeństwem lub zagrożeniami cybernetycznymi, oraz Sprzedawca zrzeka się wszelkiej odpowiedzialności w tym zakresie.
- 7.4.8. Ze względu na brak wiarygodnych rejestrów historii transakcji, Sprzedawca nie jest w stanie uzyskać pełnej wiedzy co do historii obrotu Produktem z rynku wtórnego.
- 7.5. Klient rozumie opisane w pkt. 7.4. informacje oraz ograniczenia i przyjmuje do wiadomości, że uzyskuje dostęp do Produktów z rynku wtórnego i ich oprogramowania i korzysta z nich według własnego uznania oraz na własne ryzyko, a także, że Klient będzie ponosić wyłączną odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia systemów lub aktywów Klienta lub straty wynikające z takiego dostępu lub korzystania.
- 7.6. Jeżeli wraz z Produktem i/lub fakturą VAT nie została dostarczona (wydana) karta gwarancyjna producenta uważa się, że producent nie wystawił na ten produkt karty gwarancyjnej.
- 7.7. W przypadku, gdy Wycena lub Oferta obejmuje – obok Produktu – inne elementy, niewchodzące w zakres definicji Produktu w rozumieniu pkt 1.2.8. OWS (np. świadczenie usług, wykonanie aplikacji, itp.), wówczas w Wycenie lub Ofercie Sprzedawca może udzielić gwarancji na ww. pozostałe elementy na zasadach opisanych w Wycenie lub Ofercie.
- 7.8. Wszelkie znaki towarowe dotyczące towarów, logotypy, prawa autorskie, prawa do baz danych oraz inne prawa chronione jako prawa własności przemysłowej lub intelektualnej („Prawa Własności Intelektualnej”) są i pozostaną własnością producentów. Na korzystanie ze znaków towarowych i innych Praw Własności Intelektualnej konieczne jest uzyskanie uprzedniej pisemnej zgody stosownych producentów. Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność za naruszenie Praw Własności Intelektualnej w razie wywiezienia Produktów przez Klienta z kraju, do którego zostały dostarczone przez Sprzedawcę na podstawie Umowy sprzedaży, gdyż Sprzedawca nie jest w stanie zagwarantować, że w kraju, do którego produkty te trafią w wyniku wwozu chronione są wszystkie Prawa Własności Intelektualnej.
8. DANE OSOBOWE
- 8.1. Administratorem danych osobowych Klienta/Usługobiorcy lub osoby działającej na rzecz Klienta/Usługobiorcy jest Sprzedawca/Usługodawca.
- 8.2. Dane osobowe Klienta/Usługobiorcy lub osoby działającej na rzecz Klienta/Usługobiorcy są lub mogą być przetwarzane:
- w celu wykonania Umowy Sprzedaży, w tym umożliwienia świadczenia Usług Elektronicznych, a także w celu podjęcia działań zmierzających do zawarcia Umowy Sprzedaży [art. 6 ust. 1 lit. b) RODO], a jeżeli osoba, której dane dotyczą, nie jest Klientem/Usługobiorcą, lecz działa w imieniu Klienta/Usługobiorcy – dane osobowe takiej osoby są przetwarzane dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, realizowanych przez Sprzedawcę/Usługodawcę, tj. wykonania Umowy Sprzedaży z Klientem/Usługobiorcą, w imieniu którego działa osoba, której dane dotyczą, a także w celu podjęcia działań zmierzających do zawarcia Umowy Sprzedaży [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO];
- w celu obsługi reklamacji, jeżeli Klient/Usługobiorca złoży reklamację w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży [art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO];
- w celu kontaktowania się z Klientem/Usługobiorcą lub osobą działającą w imieniu Klienta/Usługobiorcy w związku z ww. celami lub w razie istnienia prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy/Usługodawcy, z którego realizacją powiązana jest konieczność kontaktu z Klientem/Usługobiorcą lub osobą działającą w imieniu Klienta/Usługobiorcy [art. 6 ust. 1 lit. b) lub f) RODO];
- dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, realizowanych przez Sprzedawcę/Usługodawcę, w tym dla celów archiwizacyjnych, w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub w celu marketingu bezpośredniego usług własnych Sprzedawcy/Usługodawcy, a także w celu obsługi płatności [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO];
- w celu przesyłania poprzez e-mail informacji o promocjach i nowościach pojawiających się u Sprzedawcy/Usługodawcy, jeżeli Klient/Usługobiorca lub osoba działająca w imieniu Klienta/Usługobiorcy wyrazili na to zgodę [art. 6 ust. 1 lit. a) RODO].
- 8.3. Ponadto przepisy prawa mogą wymagać od Sprzedawcy/Usługodawcy przetwarzania danych osobowych Klienta/Usługobiorcy, np. dla celów rachunkowych i podatkowych.
- 8.4. Poza przypadkami, w których podanie danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa, podanie danych osobowych jest dobrowolne.
- 8.5. Podanie następujących danych osobowych Klienta/Usługobiorcy jest umownym wymogiem skutecznego złożenia Zapytania ofertowego: firma (nazwa); NIP; adres e-mailowy; numer telefonu kontaktowego. Niepodanie tych danych uniemożliwi złożenie Zapytania ofertowego i otrzymanie przez Klienta/Usługobiorcę Wyceny lub Oferty.
- 8.6. W celu wystawienia przez Sprzedawcę/Usługodawcę faktury niezbędne jest podanie danych osobowych Klienta/Usługobiorcy wskazanych w art. 106e ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, takich jak: imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy, numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku. Niepodanie tych danych uniemożliwia wystawienie prawidłowej faktury.
- 8.7. Sprzedawca/Usługodawca powierza wykonywanie niektórych usług swoim usługodawcom (dalej: Odbiorcom Danych). Z tego względu może nastąpić ujawnienie Odbiorcom Danych danych osobowych Klienta/Usługobiorcy lub osoby działającej w imieniu Klienta/Usługobiorcy w niezbędnym dla danej usługi zakresie. Dotyczy to podmiotów świadczących na rzecz Sprzedawcy/Usługodawcy usługi kurierskie, informatyczne, hostingowe, prawne lub księgowe. Dane mogą zostać również ujawnione podmiotom zapewniającym usługi płatnicze (w tym bankowe).
- 8.8. Okres przechowywania danych osobowych jest uzależniony od celu przetwarzania. Jeżeli dane osobowe są przetwarzane w związku z realizacją umowy, dane te będą przechowywane przez okres obowiązywania (realizacji) umowy ze Sprzedawcą/Usługodawcą, a także do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z tej umowy, nie dłużej jednak niż przez 10 lat, chyba że wystąpi inna podstawa przetwarzania.
- 8.9. Dane osobowe mogą być przechowywane w celach archiwizacyjnych (w tym dla spełnienia obowiązku rozliczalności), nie dłużej jednak niż przez 10 lat, chyba że wystąpi inna podstawa przetwarzania.
- 8.10. Dane osobowe przetwarzane w oparciu o zgodę będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody, a po jej cofnięciu – do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
- 8.10. Klientowi/Usługobiorcy lub osobie działającej w imieniu Klienta/Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
- dostępu do danych osobowych,
- ich sprostowania,
- usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- a także prawo do przeniesienia danych do innego administratora.
- 8.11. Udzielone zgody można cofnąć w dowolnym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- 8.12. Klient/Usługobiorca lub osoba działająca w imieniu Klienta/Usługobiorcy mają prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego.
- 8.13. Powyższe uprawnienia można zrealizować, zgłaszając je na podany wyżej adres siedziby Sprzedawcy/Usługodawcy lub poprzez e-mail na adres: rodo@projekt.com.pl.
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- 9.1. Umowy Sprzedaży zawierane są w języku polskim.
- 9.2. W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień OWS jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nie ma to wpływu na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień OWS. W takim przypadku Strony są zobowiązane zastąpić nieskuteczne lub nieważne zapisy OWS postanowieniami, które w swej treści najbardziej będą odpowiadać zamierzonym celom OWS.
- 9.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany OWS. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone Wyceny i Oferty oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
- 9.4. W sprawach nieuregulowanych OWS zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- 9.5. Do Umów Sprzedaży nie stosuje się postanowień Konwencji Narodów Zjednoczonych z dnia 11 kwietnia 1980 r. o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.
- 9.6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą, w braku ich polubownego rozwiązania, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
- 9.7. OWS w niniejszym brzmieniu obowiązuje dla Wycen i Ofert złożonych od dnia 18.11.2024 r.
- 9.8. Żadne ogólne warunki (np. sprzedaży, dostawy, zakupu) klienta lub inne warunki handlowe nie mogą być zastosowane dla relacji opartych na Wycenie przedstawionej przez PROJEKT Klientowi, chyba że Projekt – Automatyka i Elektrotechnika sp. z o.o. wyrazi odrębną, wyraźną, pisemną zgodę na zastosowanie precyzyjnie wskazanych ogólnych warunków klienta do relacji opartych na niniejszej wycenie. Celem uniknięcia wątpliwości, taka zgoda nie będzie wynikać z okoliczności, że Projekt – Automatyka i Elektrotechnika sp. z o.o. nie ustosunkowała się do otrzymanych od klienta takich dokumentów lub że zaakceptowała je na potrzeby realizacji innego zlecenia (w tym oferty) w ramach wcześniejszej współpracy z klientem. W każdym przypadku wycena ma pierwszeństwo przed postanowieniami takich ogólnych warunków klienta.