Preambuła

  1. Celem niniejszych ogólnych warunków sprzedaży jest określenie zasad, w oparciu o które będzie realizowana na rzecz zamawiających, prowadzących działalność gospodarczą, sprzedaż i/lub dostawa Produktów oferowanych do sprzedaży przez
    PROJEKT – AUTOMATYKA I ELEKTROTECHNIKA SP. Z O.O. z siedzibą w Opolu (adres siedziby oraz adres do doręczeń: ul. Wspólna 3B, 45-837 Opole), wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem: 0000044843, REGON: 531596266, NIP: 7542625852; o kapitale zakładowym w wysokości 220.000,00 PLN; adres poczty elektronicznej:
    sales@projekt.com.pl; numer telefonu: +48 (0)77 451 54 50.
  2. O ile nie postanowiono inaczej w treści OWS, postanowienia OWS mają bezpośrednie zastosowanie do Wycen, Ofert oraz Umów Sprzedaży i wiążą Strony w całości w poniższym zakresie.
  3. Żadne ogólne warunki Klienta/Usługobiorcy lub inne warunki handlowe nie mogą być zastosowane dla relacji opartych na Wycenie, Ofercie i Umowie Sprzedaży, chyba że Sprzedawca/Usługodawca wyrazi odrębną pisemną zgodę. Celem uniknięcia wątpliwości, taka zgoda nie będzie wynikać z okoliczności, że Sprzedawca/Usługodawca nie ustosunkował się do otrzymanych od Klienta/Usługobiorcy takich dokumentów.
  4. OWS stanowią integralną część Wyceny, Oferty i Umowy Sprzedaży. Jeżeli OWS nie zostały dołączone do Wyceny lub Oferty, to Klient/Usługobiorca jest związany z treścią OWS w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Wyceny lub Oferty, opublikowanej na stronie internetowej:
    https://projekt.com.pl/ows/.
  5. Potwierdzenie przyjęcia przez Klienta/Usługobiorcę Oferty albo zawarcie w jakiejkolwiek formie Umowy Sprzedaży poprzedzone otrzymaniem przez Klienta/Usługobiorcę Wyceny oznacza, że Klient/Usługobiorca zaakceptował treść OWS. Jeżeli postanowienia OWS są w sprzeczności z treścią Wyceny lub Oferty, wówczas obowiązuje treść Wyceny lub Oferty.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. 1.1.OWS skierowane są wyłącznie do osób prowadzących działalność gospodarczą (przedsiębiorców) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców. OWS nie stosuje się do osoby fizycznej zawierającej Umowę Sprzedaży bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. 1.2. Definicje:

    1. 1.2.1.Kanały Sprzedażowe – dostępne w ramach OWS kanały sprzedażowe, tj. Mail oraz zawarcie Umowy Sprzedaży osobiście w Punkcie Sprzedaży.
    2. 1.2.2. Klient

      1. (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
      2. (2) osoba prawna;
      3. (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą za pośrednictwem Maila lub osobiście w Punkcie Sprzedaży.
    3. 1.2.3. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
    4. 1.2.4. Mail – adres poczty elektronicznej:
      sales@projekt.com.pl lub inny adres elektroniczny o domenie @projekt.com.pl lub @el-city.pl lub @24volt.pl, za pośrednictwem którego Klient ma możliwość złożenia Zapytania ofertowego.
    5. 1.2.5. Oferta – oferta Sprzedawcy, wedle postanowień Kodeksu cywilnego, złożona Klientowi przez Sprzedawcę, na warunkach opisanych w OWS.
    6. 1.2.6. OWS – niniejsze ogólne warunki sprzedaży.
    7. 1.2.7. Produkt – dostępna u Sprzedawcy rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą; Produkty są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych; jeśli jest to wyraźnie oznaczone w nazwie lub/i w opisie Produktu, może on stanowić Produkt z rynku wtórnego.
    8. 1.2.8. Produkt z rynku wtórnego – Leżak magazynowy, albo Produkt regenerowany albo Produkt używany:

      1. 1.2.8.1. Leżak magazynowy – wycofany z aktualnej oferty producenta Produkt z rynku wtórnego, który nie był używany, ale może nie być objęty gwarancją producenta, a także może nie posiadać oryginalnego opakowania.
      2. 1.2.8.2. Produkt regenerowany – Produkt z rynku wtórnego, który był używany i został poddany odnowieniu w celu przywrócenia mu sprawności zbliżonej do Produktu nowego.
      3. 1.2.8.3. Produkt używany – Produkt z rynku wtórnego, który był używany i nie został poddany odnowieniu, w związku z czym jego pełny stan nie jest znany.
    9. 1.2.9. Punkt Sprzedaży – lokal Sprzedawcy położony w Opolu, przy ul. Budowlanych 16, w którym Klient ma możliwość osobistego złożenia Zapytania ofertowego, otrzymania Wyceny, Oferty, zawarcia Umowy Sprzedaży i jej realizacji.
    10. 1.2.10. Sprzedawca, Usługodawca – PROJEKT – AUTOMATYKA I ELEKTROTECHNIKA SP. Z O.O. z siedzibą w Opolu (adres siedziby oraz adres do doręczeń: ul. Wspólna 3B, 45-837 Opole), wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem: 0000044843, REGON: 531596266, NIP: 7542625852; adres poczty elektronicznej:
      sales@projekt.com.pl; numer telefonu: +48 (0)77 451 54 50.
    11. 1.2.11. Strony – Sprzedawca i Klient zwani łącznie.
    12. 1.2.12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą w oparciu o OWS.
    13. 1.2.13. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pomocą Maila, w oparciu o które składane jest Zapytanie ofertowe i/lub Wycena i/lub Oferta i/lub realizowana Umowa Sprzedaży.
    14. 1.2.14. Usługobiorca

      1. (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
      2. (2) osoba prawna;
      3. (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
    15. 1.2.15. Wycena – sporządzony przez Sprzedawcę dla Klienta szacowany koszt sprzedaży lub dostawy Produktów według cen z chwili sporządzenia, stanowiący zaproszenie do podjęcia negocjacji celem zawarcia Umowy Sprzedaży; Wycena nie stanowi Oferty.
    16. 1.2.16. Zapytanie ofertowe – zapytanie ofertowe złożone przez Klienta na Produkty.

2. REALIZACJA USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. 2.1. Korzystanie z Usługi Elektronicznej rozpoczyna się z chwilą przesłania przez Klienta Sprzedawcy na Mail Zapytania ofertowego.
  2. 2.2. Złożenie Zapytania ofertowego następuje po przesłaniu na Mail Zapytania ofertowego.
  3. 2.3. Usługa Elektroniczna świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zapytania ofertowego i/lub Wyceny i/lub Oferty i/lub zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. 2.4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

    1. (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
    2. (2) dostęp do poczty elektronicznej;
    3. (3) poprawnie skonfigurowana przeglądarka zgodnie ze standardami Microsoft Internet Explorer w wersji nie niższej niż 5.5 lub Opera w wersjach 7.x i wyższych lub Firefox w wersji 1.x, Chrome;
    4. (4) rozdzielczość ekranu minimum [800 x 600];
    5. (5) komputer Usługobiorcy musi mieć włączoną opcję akceptacji „cookies”, aktywny interpretator JavaScript oraz zainstalowany flash plug-in.
  5. 2.5. Usługobiorca obowiązany jest do wykorzystywania Maila w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wpisywania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  6. 2.6. Tryb postępowania reklamacyjnego:

    1. 2.6.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę (z uwzględnieniem pkt 6 OWS) Usługobiorca może składać:

      1. 2.6.1.1. pisemnie na adres siedziby Usługodawcy;
      2. 2.6.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
        reklamacje@projekt.com.pl.
    2. 2.6.2. Opis reklamacji winien zawierać:

      1. (1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości;
      2. (2) żądanie Usługobiorcy;
      3. (3) dane kontaktowe składającego reklamację.
    3. 2.6.3. Usługodawca ustosunkuje się do otrzymanej od Usługobiorcy reklamacji i poinformuje go o sposobie rozpatrzenia reklamacji w szczególności w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres, z którego została wysłana reklamacja.

3. ZAWIERANIE UMÓW SPRZEDAŻY

  1. 3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zapytania ofertowego za pomocą Maila lub osobiście w Punkcie Sprzedaży. W treści Zapytania ofertowego niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych:

    • firmy (nazwy) Klienta;
    • NIP Klienta;
    • adresu e-mailowego;
    • numeru telefonu kontaktowego;
    • rodzaj Produktu/ów;
    • ilość Produktu/ów.
  2. 3.2. Po złożeniu Zapytania ofertowego, Klient jest informowany – za pośrednictwem tego Kanału Sprzedażowego, w ramach którego złożył Zapytanie ofertowe (chyba że Strony postanowią inaczej) – o cenie poszczególnych Produktów, podanej w złotych polskich lub Euro. Cena ta zawiera podatki. Klient wówczas informowany jest także o łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zapytania ofertowego, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia. Sprzedawca udziela powyższych informacji w formie Wyceny.
  3. 3.3. Sprzedawca w Wycenie każdorazowo wskazuje jej okres obowiązywania.
  4. 3.4. Z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę – w terminie obowiązywania Wyceny, o którym mowa w pkt 3.3. powyżej – potwierdzenia przyjęcia przez Klienta Wyceny (bez zmian), zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  5. 3.5. Jeżeli w odpowiedzi na Zapytanie ofertowe Sprzedawca przedstawia Klientowi Wycenę, zawarcie Umowy Sprzedaży nie następuje w sposób wskazany w pkt. 3.4. powyżej. Do zawarcia Umowy Sprzedaży może dojść wyłącznie po ostatecznym ustaleniu przez Sprzedawcę i Klienta wszystkich istotnych elementów Umowy Sprzedaży i poprzez wyraźne potwierdzenie przez obie Strony zawarcia Umowy Sprzedaży (w szczególności poprzez zawarcie pisemnej Umowy Sprzedaży bądź złożenie przez Klienta zamówienia i potwierdzenie przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji). Warunki zawarte w Umowie Sprzedaży mogą odbiegać od warunków wynikających z Wyceny, która ma charakter szacunkowy. Wycena może ulec zmianie po jej przedstawieniu Klientowi, w szczególności w przypadku, gdy po sporządzeniu Wyceny nastąpi podwyższenie rynkowych cen Produktów lub wystąpią utrudnienia w dostępności Produktów.
  6. 3.6. Klient jest uprawniony do zmiany treści Umowy Sprzedaży, w tym do korekty rodzaju i ilości Produktów określonych w Zapytaniu ofertowym, wyłącznie za wyraźną zgodą Sprzedawcy.

    1. 3.6.1. Dokonanie zmiany treści Umowy Sprzedaży, o której mowa powyżej, następuje po uzgodnieniach dokonanych pomiędzy Stronami w drodze e-mailowej lub osobiście (co zostanie pisemnie potwierdzone).
    2. 3.6.2. Zmiana treści Umowy Sprzedaży, o której mowa powyżej, nie jest możliwa po wystawieniu faktury VAT lub przekazaniu Produktu/-ów do wysyłki.
  7. 3.7. Klient jest uprawniony do zawierania Umów Sprzedaży wyłącznie na potrzeby prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.
  8. 3.8. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia (w całości lub w części) od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. Sprzedawca jest również uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży (w całości lub w części) w sytuacji, gdy producent danego Produktu odmówi realizacji Umowy Sprzedaży (w całości lub w części). Wówczas Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży (w całości lub w części) w ciągu 14 dni od dnia otrzymania informacji od producenta. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku także nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  9. 3.9. W przypadku nieuiszczenia przez Klienta wymagalnych należności na rzecz Sprzedawcy, Sprzedawca jest uprawniony do:

    • zawieszenia: (i) sporządzania Wycen i Ofert, (ii) zawierania Umów Sprzedaży lub (iii) realizacji Umów Sprzedaży do czasu zapłaty przez Klienta tych należności w pełnej wysokości wraz z odsetkami;
    • odstąpienia od jakiejkolwiek Umowy Sprzedaży (w całości lub w części) w terminie do 60 dni od dnia wymagalności należności.
  10. 3.10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny, wskazanej w Umowie Sprzedaży, w sytuacji, gdy producent danego Produktu zmieni – w trakcie realizacji Umowy Sprzedaży – cenę katalogową tego Produktu, o czym Sprzedawca zawiadomi Klienta za pośrednictwem tego Kanału Sprzedażowego, w oparciu o który została zawarta Umowa Sprzedaży lub za pośrednictwem e-maila, wskazanego przez Klienta w Zapytaniu ofertowym. Z chwilą poinformowania o powyższym Klienta, Klienta wiąże nowa cena za zamówiony Produkt.
  11. 3.11. Wycena przedstawiona Klientowi przez Sprzedawcę nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do podjęcia negocjacji w celu zawarcia umowy.
  12. 3.12. Wycena ma charakter szacunkowy i jest dokonywana w celu oszacowania przez klienta kosztów ewentualnego zamówienia.
  13. 3.13. Realizacja przedmiotu wyceny może się rozpocząć wyłącznie po zawarciu pisemnej umowy lub zamówienia, zawierającej istotne elementy tej umowy.

4. PŁATNOŚCI

  1. 4.1. Płatność w ramach Umowy Sprzedaży odbywa się przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, wskazany w Wycenie bądź Ofercie lub gotówką do rąk przewoźnika przed wydaniem Produktu Klientowi (płatność „za pobraniem”). W przypadku realizacji Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Punktu Sprzedaży, płatność następuje w Punkcie Sprzedaży gotówką lub kartą płatniczą (chyba że Sprzedawca postanowi inaczej).
  2. 4.2. W przypadku niektórych rodzajów asortymentu, a w szczególności wielkogabarytowych, o dużym ciężarze, wykonywanych na indywidualne zamówienie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności poprzez wyłączenie możliwości płatności „za pobraniem”.
  3. 4.3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. 4.4. Umowy Sprzedaży o wartości powyżej 500,00 PLN (słownie: pięćset złotych) netto oraz Umowy Sprzedaży z miejscem dostawy poza obszarem Polski będą realizowane przez Sprzedawcę wyłącznie po dokonaniu przedpłaty w całości, chyba, że strony pisemnie ustalą inaczej.
  5. 4.5. W przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, Klient jest obowiązany do dokonania płatności zgodnie z terminem podanym na fakturze / Umowie Sprzedaży.
  6. 4.6. W przypadku płatności „za pobraniem” przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
  7. 4.7. Sprzedawca jest uprawniony do zaliczenia zapłaconych przez Klienta należności na poczet długu najdawniej wymagalnego (niezależnie od podstawy prawnej tego długu) z uwzględnieniem należności ubocznych, wynikających z tego długu.

5. DOSTAWA

  1. 5.1. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w Wycenie lub Ofercie.
  2. 5.2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:

    • przesyłka kurierska,
    • przesyłka kurierska pobraniowa.

    Uwagi:

    1. 5.2.1. Klient ma prawo także odebrać Produkt osobiście w Punkcie Sprzedaży, w godzinach od 7:30 do 15:30.
    2. 5.2.2. Produkt może zostać wydany również Klientowi, za zgodą Sprzedawcy, w miejscu wskazanym przez Klienta przez przedstawiciela handlowego (lub innego pracownika lub współpracownika) Sprzedawcy.
  3. 5.3. Przesyłka dostarczona jest zgodnie z terminem podanym w Wycenie lub Ofercie. Jest to orientacyjny czas dostawy, na który składają się w szczególności: kompletowanie Produktu, forma płatności, wystawienie dokumentu sprzedaży. Na czas dostawy mają również wpływ, w szczególności: miejsce dostawy oraz wybrany przez Klienta sposób dostawy. Z tytułu przekroczenia czasu realizacji Zamówienia Klientowi nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze, w tym Sprzedający nie odpowiada za opóźnienie w dostawie spowodowane nieterminową lub nieprawidłową dostawą realizowaną przez dostawców Sprzedającego.
  4. 5.4. Sprzedający jest uprawniony do realizacji częściowych dostaw, jeśli w Ofercie wyraźnie nie wskazano na wymóg jednorazowej realizacji w całości.
  5. 5.5. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:

    1. 5.5.1. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy – od dnia uznania konta rozliczeniowego Sprzedawcy;
    2. 5.5.2. w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności „za pobraniem” – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  6. 5.6. W przypadku zmiany terminu dostarczenia albo odbioru Produktu na prośbę Klienta lub w przypadku naruszenia przez Klienta w sposób zawiniony obowiązków współdziałania przy odbiorze Produktu skutkującego niemożliwością jego dostarczenia, ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Klienta w pierwotnie ustalonym terminie, odpowiednio: dostarczenia albo odbioru Produktu, zaś Produkt zostanie przechowany przez Sprzedającego lub wybrany przez niego podmiot na koszt i ryzyko Klienta. W takiej sytuacji, Umowę sprzedaży uznaje się za zrealizowaną, a na Kliencie ciąży obowiązek uiszczenia umówionej ceny zgodnie z Umową sprzedaży. Obowiązkiem Sprzedającego jest udostępnienie Klientowi dokumentów umożliwiających odebranie Produktu, przy czym Sprzedający może wstrzymać się z wydaniem ww. dokumentów do czasu pełnej zapłaty za Produkt. Sprzedający uprawniony jest do żądania naprawienia powstałej w związku z tym szkody.
  7. 5.7. Klient zobowiązany jest odebrać zamówiony Produkt, nawet jeśli wykazuje nieistotne, niezakłócające funkcjonowania Produktu wady. Powyższe dotyczy w szczególności Produktu wykonanego lub sprowadzonego do kraju Europejskiego Obszaru Gospodarczego na specjalne zamówienie Klienta.

6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. 6.1. Z chwilą osobistego wydania przez Sprzedawcę Klientowi Produktu w Punkcie Sprzedaży (lub przez osoby, o których mowa w pkt. 5.2.2. powyżej), przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu, z uwzględnieniem pkt 6.2. i pkt 6.3. poniżej.
  2. 6.2. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  3. 6.3. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  4. 6.4. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta zostaje wyłączona, z uwzględnieniem pkt 6.5. poniżej.
  5. 6.5. Klient zobowiązany jest w terminie do 5 dni od dnia dostawy / wydania Produktów, zawiadomić Sprzedawcę o ewentualnej niezgodności w zakresie ilości dostarczonych / wydanych Produktów na następujący adres mailowy: reklamacje@projekt.com.pl. Po upływie tego terminu, Strony uznają, że Klient otrzymał Produkty w uzgodnionych ilościach. Po uzyskaniu przez Sprzedawcę zawiadomienia, o którym mowa w zd. pierwszym, Sprzedawca poinformuje Klienta o sposobie rozpatrzenia tego zgłoszenia.
  6. 6.6. Ewentualne różnice w wyglądzie (wizualizacji) Produktów na fotografiach (obrazkach, grafikach, itp.) umieszczonych na stronach internetowych, prospektach informacyjnych itp., a ich rzeczywistym wyglądem, nie mogą stanowić podstawy jakichkolwiek roszczeń Klienta wobec Sprzedawcy.
  7. 6.7. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych). Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za winę umyślną i rażące niedbalstwo i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta.

7. GWARANCJA

  1. 7.1. Sprzedawca nie udziela gwarancji na Produkty. Gwarancji mogą udzielić producenci Produktów lub ich autoryzowani przedstawiciele na terenie Polski. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji określone są w dokumencie gwarancji, wystawionej przez gwaranta.
  2. 7.2. Zasady gwarancji producenta Produktów lub ich autoryzowanych przedstawicieli na terenie Polski nie są jednakowe dla wszystkich Produktów objętych asortymentem Sprzedawcy.
  3. 7.3. Na Produkty z rynku wtórnego Sprzedawca udziela 12-miesięcznej gwarancji, chyba że w Ofercie lub Wycenie wskazano inaczej.
  4. 7.4. Jeżeli Sprzedawca wyraźnie nie zagwarantował Klientowi inaczej w Ofercie lub Wycenie, Produkty z rynku wtórnego są sprzedawane w stanie takim, w jakim są („as is”), co oznacza w szczególności, że:
    1. 7.4.1. Produkty z rynku wtórnego mogą mieć starsze kody dat lub być starszą serią niż ta dostępna bezpośrednio u producenta Produktów lub ich autoryzowanych przedstawicieli.
    2. 7.4.2. Data produkcji Produktu z rynku wtórnego może nie być znana.
    3. 7.4.3. Sprzedawca nie gwarantuje żadnych cech Produktu z rynku wtórnego poza wskazanymi w Ofercie lub Wycenie.
    4. 7.4.4. Sprzedawca nie gwarantuje w żaden sposób, że Produkty z rynku wtórnego będą miały zainstalowane oprogramowanie układowe, ani jego zgodności z konkretnymi wymaganiami aplikacji.
    5. 7.4.5. Sprzedawca nie gwarantuje zdolności lub prawa Klienta do pobierania lub uzyskiwania w inny sposób oprogramowania układowego dla Produktu z rynku wtórnego od producenta Produktu z rynku wtórnego, jego dystrybutorów lub z jakiegokolwiek innego źródła. Sprzedawca nie składa również żadnych oświadczeń co do prawa Klienta do zainstalowania takiego oprogramowania.
    6. 7.4.6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wykonanie ani naprawę Produktu z rynku wtórnego, a także nie składa zapewnień o objęciu tych Produktów gwarancją ich producenta.
    7. 7.4.7. Sprzedawca nie gwarantuje, że Produkty z rynku wtórnego oraz ich oprogramowanie spełnią wymagania Klienta lub że korzystanie z Produktów oraz ich oprogramowania będzie nieprzerwane, bezpieczne lub wolne od błędów. Sprzedawca nie oświadcza ani nie gwarantuje, że Produkty z rynku wtórnego oraz ich oprogramowanie lub usługi będą bezpieczne lub wolne od luk, uszkodzeń, wirusów, zakłóceń, przypadków hakowania lub innych zagrożeń związanych z bezpieczeństwem lub zagrożeniami cybernetycznymi, oraz Sprzedawca zrzeka się wszelkiej odpowiedzialności w tym zakresie.
    8. 7.4.8. Ze względu na brak wiarygodnych rejestrów historii transakcji, Sprzedawca nie jest w stanie uzyskać pełnej wiedzy co do historii obrotu Produktem z rynku wtórnego.
  5. 7.5. Klient rozumie opisane w pkt. 7.4. informacje oraz ograniczenia i przyjmuje do wiadomości, że uzyskuje dostęp do Produktów z rynku wtórnego i ich oprogramowania i korzysta z nich według własnego uznania oraz na własne ryzyko, a także, że Klient będzie ponosić wyłączną odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia systemów lub aktywów Klienta lub straty wynikające z takiego dostępu lub korzystania.
  6. 7.6. Jeżeli wraz z Produktem i/lub fakturą VAT nie została dostarczona (wydana) karta gwarancyjna producenta uważa się, że producent nie wystawił na ten produkt karty gwarancyjnej.
  7. 7.7. W przypadku, gdy Wycena lub Oferta obejmuje – obok Produktu – inne elementy, niewchodzące w zakres definicji Produktu w rozumieniu pkt 1.2.8. OWS (np. świadczenie usług, wykonanie aplikacji, itp.), wówczas w Wycenie lub Ofercie Sprzedawca może udzielić gwarancji na ww. pozostałe elementy na zasadach opisanych w Wycenie lub Ofercie.
  8. 7.8. Wszelkie znaki towarowe dotyczące towarów, logotypy, prawa autorskie, prawa do baz danych oraz inne prawa chronione jako prawa własności przemysłowej lub intelektualnej („Prawa Własności Intelektualnej”) są i pozostaną własnością producentów. Na korzystanie ze znaków towarowych i innych Praw Własności Intelektualnej konieczne jest uzyskanie uprzedniej pisemnej zgody stosownych producentów. Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność za naruszenie Praw Własności Intelektualnej w razie wywiezienia Produktów przez Klienta z kraju, do którego zostały dostarczone przez Sprzedawcę na podstawie Umowy sprzedaży, gdyż Sprzedawca nie jest w stanie zagwarantować, że w kraju, do którego produkty te trafią w wyniku wwozu chronione są wszystkie Prawa Własności Intelektualnej.

8. DANE OSOBOWE

  1. 8.1. Administratorem danych osobowych Klienta/Usługobiorcy lub osoby działającej na rzecz Klienta/Usługobiorcy jest Sprzedawca/Usługodawca.
  2. 8.2. Dane osobowe Klienta/Usługobiorcy lub osoby działającej na rzecz Klienta/Usługobiorcy są lub mogą być przetwarzane:
    • w celu wykonania Umowy Sprzedaży, w tym umożliwienia świadczenia Usług Elektronicznych, a także w celu podjęcia działań zmierzających do zawarcia Umowy Sprzedaży [art. 6 ust. 1 lit. b) RODO], a jeżeli osoba, której dane dotyczą, nie jest Klientem/Usługobiorcą, lecz działa w imieniu Klienta/Usługobiorcy – dane osobowe takiej osoby są przetwarzane dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, realizowanych przez Sprzedawcę/Usługodawcę, tj. wykonania Umowy Sprzedaży z Klientem/Usługobiorcą, w imieniu którego działa osoba, której dane dotyczą, a także w celu podjęcia działań zmierzających do zawarcia Umowy Sprzedaży [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO];
    • w celu obsługi reklamacji, jeżeli Klient/Usługobiorca złoży reklamację w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży [art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO];
    • w celu kontaktowania się z Klientem/Usługobiorcą lub osobą działającą w imieniu Klienta/Usługobiorcy w związku z ww. celami lub w razie istnienia prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy/Usługodawcy, z którego realizacją powiązana jest konieczność kontaktu z Klientem/Usługobiorcą lub osobą działającą w imieniu Klienta/Usługobiorcy [art. 6 ust. 1 lit. b) lub f) RODO];
    • dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, realizowanych przez Sprzedawcę/Usługodawcę, w tym dla celów archiwizacyjnych, w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub w celu marketingu bezpośredniego usług własnych Sprzedawcy/Usługodawcy, a także w celu obsługi płatności [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO];
    • w celu przesyłania poprzez e-mail informacji o promocjach i nowościach pojawiających się u Sprzedawcy/Usługodawcy, jeżeli Klient/Usługobiorca lub osoba działająca w imieniu Klienta/Usługobiorcy wyrazili na to zgodę [art. 6 ust. 1 lit. a) RODO].
  3. 8.3. Ponadto przepisy prawa mogą wymagać od Sprzedawcy/Usługodawcy przetwarzania danych osobowych Klienta/Usługobiorcy, np. dla celów rachunkowych i podatkowych.
  4. 8.4. Poza przypadkami, w których podanie danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa, podanie danych osobowych jest dobrowolne.
  5. 8.5. Podanie następujących danych osobowych Klienta/Usługobiorcy jest umownym wymogiem skutecznego złożenia Zapytania ofertowego: firma (nazwa); NIP; adres e-mailowy; numer telefonu kontaktowego. Niepodanie tych danych uniemożliwi złożenie Zapytania ofertowego i otrzymanie przez Klienta/Usługobiorcę Wyceny lub Oferty.
  6. 8.6. W celu wystawienia przez Sprzedawcę/Usługodawcę faktury niezbędne jest podanie danych osobowych Klienta/Usługobiorcy wskazanych w art. 106e ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, takich jak: imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy, numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku. Niepodanie tych danych uniemożliwia wystawienie prawidłowej faktury.
  7. 8.7. Sprzedawca/Usługodawca powierza wykonywanie niektórych usług swoim usługodawcom (dalej: Odbiorcom Danych). Z tego względu może nastąpić ujawnienie Odbiorcom Danych danych osobowych Klienta/Usługobiorcy lub osoby działającej w imieniu Klienta/Usługobiorcy w niezbędnym dla danej usługi zakresie. Dotyczy to podmiotów świadczących na rzecz Sprzedawcy/Usługodawcy usługi kurierskie, informatyczne, hostingowe, prawne lub księgowe. Dane mogą zostać również ujawnione podmiotom zapewniającym usługi płatnicze (w tym bankowe).
  8. 8.8. Okres przechowywania danych osobowych jest uzależniony od celu przetwarzania. Jeżeli dane osobowe są przetwarzane w związku z realizacją umowy, dane te będą przechowywane przez okres obowiązywania (realizacji) umowy ze Sprzedawcą/Usługodawcą, a także do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z tej umowy, nie dłużej jednak niż przez 10 lat, chyba że wystąpi inna podstawa przetwarzania.
  9. 8.9. Dane osobowe mogą być przechowywane w celach archiwizacyjnych (w tym dla spełnienia obowiązku rozliczalności), nie dłużej jednak niż przez 10 lat, chyba że wystąpi inna podstawa przetwarzania.
  10. 8.10. Dane osobowe przetwarzane w oparciu o zgodę będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody, a po jej cofnięciu – do upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  11. 8.10. Klientowi/Usługobiorcy lub osobie działającej w imieniu Klienta/Usługobiorcy przysługuje prawo żądania:
    • dostępu do danych osobowych,
    • ich sprostowania,
    • usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    • a także prawo do przeniesienia danych do innego administratora.
  12. 8.11. Udzielone zgody można cofnąć w dowolnym momencie, co nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  13. 8.12. Klient/Usługobiorca lub osoba działająca w imieniu Klienta/Usługobiorcy mają prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego.
  14. 8.13. Powyższe uprawnienia można zrealizować, zgłaszając je na podany wyżej adres siedziby Sprzedawcy/Usługodawcy lub poprzez e-mail na adres: rodo@projekt.com.pl.

9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. 9.1. Umowy Sprzedaży zawierane są w języku polskim.
  2. 9.2. W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień OWS jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nie ma to wpływu na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień OWS. W takim przypadku Strony są zobowiązane zastąpić nieskuteczne lub nieważne zapisy OWS postanowieniami, które w swej treści najbardziej będą odpowiadać zamierzonym celom OWS.
  3. 9.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany OWS. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone Wyceny i Oferty oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
  4. 9.4. W sprawach nieuregulowanych OWS zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
  5. 9.5. Do Umów Sprzedaży nie stosuje się postanowień Konwencji Narodów Zjednoczonych z dnia 11 kwietnia 1980 r. o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.
  6. 9.6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą, w braku ich polubownego rozwiązania, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
  7. 9.7. OWS w niniejszym brzmieniu obowiązuje dla Wycen i Ofert złożonych od dnia 18.11.2024 r.
  8. 9.8. Żadne ogólne warunki (np. sprzedaży, dostawy, zakupu) klienta lub inne warunki handlowe nie mogą być zastosowane dla relacji opartych na Wycenie przedstawionej przez PROJEKT Klientowi, chyba że Projekt – Automatyka i Elektrotechnika sp. z o.o. wyrazi odrębną, wyraźną, pisemną zgodę na zastosowanie precyzyjnie wskazanych ogólnych warunków klienta do relacji opartych na niniejszej wycenie. Celem uniknięcia wątpliwości, taka zgoda nie będzie wynikać z okoliczności, że Projekt – Automatyka i Elektrotechnika sp. z o.o. nie ustosunkowała się do otrzymanych od klienta takich dokumentów lub że zaakceptowała je na potrzeby realizacji innego zlecenia (w tym oferty) w ramach wcześniejszej współpracy z klientem. W każdym przypadku wycena ma pierwszeństwo przed postanowieniami takich ogólnych warunków klienta.